Selkokieli

SELKOKIELINEN PROVINSSI

PROVINSSI 2024 JÄRJESTETÄÄN 27.6.-29.6.2024

Provinssin järjestetään tuttuun tapaan
torstaista lauantaihin
päivämäärillä 27.6.-29.6.2024

Voit aina laittaa sähköpostia
osoitteeseen [email protected]

 

KAIKKI LIPUT KESÄLLE 2024 NYT MYYNNISSÄ

Liput voit ostaa osoitteesta www.provinssi.fi/liput

Provinssiin ei tulla myymään lippuja missään
nykyistä halvemmalla.

 

 

INFO

Olemme koonneet tänne tietoa Provinssista.
Mukana on myös vinkkejä siitä,
mitä kaikkea voit tehdä tapahtuman aikana.

Provinssista on tietoa myös täällä:
Facebook
Instagram
Spotify
YouTube

Esiintyjät näet täältä.

Provinssin esiintyjistä osa on julkistettu. Julkistuksia tulee lisää keväällä 2024.

Tässä on luettelo ulkomaisista esiintyjistä torstaina: Måneskin. Turnstile. Kvelertak.
Tässä on luettelo kotimaisista esiintyjistä torstaina: Apulanta. Blind Channel. Ellinoora. Gasellit. Grande Mahogany, Sexmane. Aliisa Syrjä. emma&matilda. Ida Paul & Kalle Lindroth. Lähiöbotox. Maustetytöt. Mokoma. Orvokki. Stoned Statues. Tinyhawk & Bizzarro. Tuure Kilpeläinen. Yeboyah, Yrjänä.

Tässä on luettelo ulkomaisista esiintyjistä perjantaina: Bring Me The Horizon. Yungblud. Vola.
Tässä on luettelo kotimaisista esiintyjistä perjantaina: Jenni Vartiainen. Behm. Käärijä. Stam1na. Alma Alanko. Altamullan Road. Antti Autio. Bämä. Ege Zulu. Etta. Huora. Iisa. Jesse Markin. Lala Salama. Pariisin kevät.

Tässä on luettelo ulkomaisista esiintyjistä lauantaina: Bad Omens.  Hanabie.
Tässä on luettelo kotimaisista esiintyjistä lauantaina: PMMP. Ibe. Kaija Koo. Katri Helena. Kuumaa. Sanni. Bee. Dave Lindholm. Esme. Goldielocks. Maj Karma. Oranssi Pazuzu. Pehmoaino. The Holy. Ursus Factory.

 

PAIKKA JA AIKA

Provinssi on 27-29.6. juhannuksen jälkeen.
Provinssi on Seinäjoella Tornävänsaaressa.
Seinäjoen keskustasta sinne on matkaa kolme kilometriä.
Lähin katuosoite on Törnäväntie 20.
Katso paikka kartasta.

 

INFOPISTE JA KARTTA

Infopiste on tapahtuman aikana festarialueen pääportin lähellä.

Aluekartan näet täältä.
Provinssi 2024 aluekartta julkaistaan keväällä 2024.
Aluekarttaan on merkitty esiintymislavat,
vessapaikat ja ruokapaikat.

 

LIPUT JA HINNAT

Provinssin liput ovat nyt myynnissä.

Vain alle 7-vuotiaat lapset pääsevät
tapahtumaan ilmaiseksi.
Mukana pitää olla täysi-ikäinen valvoja.
Täysi-ikäinen tarkoittaa,
että on täyttänyt 18 vuotta.

Saat lisää tietoa lipuista täältä:
www.provinssi.fi/liput

 

Mistä lippuja voi ostaa?

Voit ostaa lippuja Provinssin verkkokaupasta
www.provinssi.fi/liput

Lippuja myyvät myös Lippu.fi sekä heidän verkkokauppa

Seinäjoen seudulla lippuja myyvät

  • Prisma Hyllykallio
  • R-Kioskit

Nämä paikat ovat luotettavia
lippujen ostopaikkoja.
Joskus Provinssiin yritetään
myydä piraattilippuja.
Ne ovat väärennettyjä lippuja,
eikä niillä pääse tapahtumaan.

Pidä lipustasi hyvä huoli.
Älä esittele sitä somessa tai internetissä.
Silloin kukaan ei voi varastaa lippuasi
kopioimalla sen viivakoodia.

 

KUVAUS PROVINSSIIN SAAPUMISESTA

Provinssiin saavutaan festivaalialueen pääportin kautta.
Pääportti on Main Gate, joka sijaitsee Törnäväntiellä.

Jos olet jo vaihtanut rannekkeen,
voit mennä heti turvatarkastustukseen
kun olet tullut pääportista sisään.

Turvatarkastuksessa järjestyksenvalvoja katsoo ja tunnustelee,
ettei sinulla ole kiellettyjä asioita mukana.
Järjestyksenvalvoja tunnustelee molemmilla käsillä sinua kevyesti
hartioista, kyljistä ja jalkojen sivuilta.
Järjestyksenvalvoja katsoo myös laukkuusi tai reppuusi,
ettei sinulla ole kiellettyjä asioita mukana.

Lipun vaihtaminen rannekkeeksi tapahtuu
rannekkeenvaihtopisteellä, joka on pääportin,
eli Main Gaten vieressä.

Rannekkeenvaihtopisteellä annat lippusi työntekijälle,
joka ottaa lipun ja laittaa ranteeseesi kankaisen rannekkeen.
Kun olet saanut rannekkeen, voit mennä turvatarkastukseen.

Turvatarkastuksen jälkeen olet Provinssissa.

Alla tarkemmat ohjeet.

 

LIPPUJEN VAIHTAMINEN RANNEKKEESEEN

Lippu pitää vaihtaa rannekkeeseen,
ennen kuin pääset festivaalin alueelle.
Kaikki liput vaihdetaan rannekkeeseen.

Kaikilla festivaalikävijöillä tulee olla ranneke.

Maksavan asiakkaan seurassa saapuva
avustaja ei tarvitse omaa ranneketta.
Avustaja pääsee avustettavan seurassa alueelle.
Jos alueelta poistutaan, avustaja ei pääse
palaamaan alueelle ilman avustettavaa.

Rannekkeeseen vaihdetaan

  • yhden päivän lippu
  • kahden päivän lippu
  • kolmen päivän lippu
  • kaikki VIP-liput
  • lastenlippu

Kun sinulla on ranneke,
voit poistua festivaalialueelta
ja palata sinne takaisin
niin monta kertaa kuin haluat;
näytät vain ranneketta portilla.

Seuraa Provinssin sivuja,
koska niillä kerrotaan tarkasti paikat,
joissa lippu vaihdetaan rannekkeeseen.

Saako lipusta rahat takaisin,
jos sitä ei käytä?
Et saa lipusta rahoja takaisin,
vaikka et voisikaan käyttää omaa lippuasi.
Silloin voit esimerkiksi myydä lippusi
jollekin, joka sen tarvitsee.

 

VIP-LIPUT

Provinssiin voi ostaa myös VIP-lipun.
VIP-lippuja voi ostaa
Provinssin verkkokaupasta
osoitteessa www.provinssi.fi/liput

VIP tulee sanoista very important person,
ja VIP-lippu tarkoittaa,
että sillä saa enemmän palveluja
kuin tavallisella lipulla.

Provinssissa VIP-lipulla pääsee
festivaalialueelle ja VIP-alueelle.
VIP-alueelle ikäraja on 18 vuotta.

VIP-alue on viihtyisä ja ainutlaatuinen.
VIP-alueella on oma portti tapahtumaan osoitteessa Huhtalantie 72.
Lisäksi alueella on omia vessoja ja ravintoloita.
Ruoat ja juomat eivät kuitenkaan
kuulu VIP-lipun hintaan.

 

KENELLE PROVINSSI ON TARKOITETTU?

Provinssi on tarkoitettu kaikille ihmisille.
Osallistujan pitää kuitenkin osata
huolehtia itsestään ja ystävistään.
Siksi Provinssi suosittelee,
että festivaalille osallistuva olisi ainakin 14-vuotias.

Alle 12-vuotiaat saavat osallistua
vain täysi-ikäisen valvojan seurassa.
Valvoja voi olla esimerkiksi isä tai äiti
tai vaikka täysi-ikäinen veli tai sisko.

Provinssissa on baarialueita.
Ne ovat alueita, joilla myydään alkoholia.
Provinssin kaikilla baarialueilla
on 18 vuoden ikäraja.

Provinssissa on ruokakojuja,
joilta voi ostaa eväitä. Tarjolla
on paljon erilaisia ruokia.

Miten voin todistaa ikäni?

Provinssissa hyväksytään vain
viralliset henkilöllisyystodistukset.
Ota siis mukaan ajokortti tai passi
tai kuvallinen henkilökortti.
Kela-kortti ei kelpaa.

 

SAAPUMINEN PROVINSSIIN – JUNA, BUSSI, OMA AUTO

Seinäjoelle pääsee helposti
junalla. Voit varata junaliput Seinäjoelle täältä.

Seinäjoelle pääsee myös linja-autolla eli bussilla.
Muiden bussiyhtiöiden lisäksi
myös Onnibus liikennöi Seinäjoelle.

Linja-autokyytejä löytyy täältä:

Onnibus.fi
Matkahuolto
Härmän liikenne

Lähin lentokenttä on Vaasassa.

Jos tarvitset esteettömän pysäköintipaikan,
eli inva-paikan autollesi, ole meihin yhteydessä: [email protected]

Jos tulet omalla autolla,
ota huomioon, että festivaalialueen lähellä
on erittäin vähän parkkipaikkoja.
Parkkilippuja voi ostaa etukäteen
osoitteessa www.provinssi.fi/liput

Parkkipaikkoja on vain rajallinen määrä.
Siksi auto kannattaa jättää
Seinäjoen keskustaan.

Seinäjoen keskustasta on
kolme kilometriä festivaalialueelle.
Pääset sinne kätevästi festaribussilla,
joka lähtee Matkakeskukselta.

Älä jää oleskelemaan festivaalien porteille,
jotta niille ei synny turhaa ruuhkaa.

 

MAJOITUS

Provinssin majoitusliput voi ostaa
Provinssin verkkokaupasta
osoitteessa www.provinssi.fi/liput

Myynnissä on paikkoja
moniin eri majoitusvaihtoehtoihin.

Tarkempaa tietoa saat täältä.

 

SYÖMINEN JA JUOMINEN

Voit tuoda festivaalialueelle
yhden tyhjän vesipullon tai virvoitusjuomapullon.
Sen pitää olla läpinäkyvä
ja sen koko saa olla enintään 1,5 litraa.

Voit täyttää pullon vesipisteellä.
Alueella on monta vesipistettä,
ja näet ne festivaalikartasta.

Tapahtumassa myydään monenlaista
alkoholitonta juotavaa.
Festivaalin baarialueilla myydään
myös alkoholia.

Omia alkoholijuomia ei saa tuoda alueelle.
Ne pitää jättää narikkaan.

Saat tuoda alueelle yhden
avaamattoman pillimehun.
Sallittuja ovat myös leivät,
hedelmät, snacksit, karkit
ja muut pienet festarieväät.

Voit ostaa ruokaa ja juotavaa
festivaalialueen ravintoloista, kahviloista
ja muista ruokapisteistä.
Tarjolla on esimerkiksi hampurilaisia, kasvisruokaa,
vegaanisia ja etnisiä ruokia
sekä fine dining -annoksia.
Suosittelemme!

Fine dining tarkoittaa
esimerkiksi sitä,
että ruoka on tehty
erityisen hyvistä raaka-aineista.

 

TUPAKOINTI

Keikkojen aikana ei saa tupakoida
lavan edustoilla ja läheisyydessä.
Kaikissa telttalavoissa on tupakointi kielletty.

On huomaavaista olla tupakoimatta
ruuhkissa ja ravintola-alueilla
ja muuallakin festivaalialueilla.

Festivaalialueelle saa tuoda
savukkeita sekä sähkötupakoita
ja niiden nikotiininesteitä.

 

PANKKIAUTOMAATTI JA -KORTIT

Jokaisessa Provinssin myyntipisteessä
voi maksaa ainoastaan kortilla.
Niissä toimivat kaikki
yleisimmät pankki- ja luottokortit.

Myös lähimaksu ja mobiilimaksu toimivat.
Lähimaksulla voi maksaa 50 euroon asti.

Festivaalialueella ei ole pankkiautomaattia.

Lähin automaatti on pääportin vieressä olevan
S-Marketin kanssa samassa rakennuksessa.

Seinäjoen keskustassa on
pankkiautomaatteja.

 

KÄNNYKÄT JA MOBIILIOPAS

Voit ladata puhelintasi latauspisteissä
Provinssissa ja Camp Provinssissa.

Puhelinverkko voi ruuhkautua.
Sovi varmuuden vuoksi tapaamiset
ystäväsi kanssa heti,
kun olette saapuneet festivaalialueelle.
Näin löydätte toisenne,
vaikka puhelin olisi pois käytöstä.

Provinssin ilmaisen mobiilisovelluksen voi ladata
App Storesta ja Google Playsta.

 

TURVALLISUUS

Festivaalialueella on paljon ihmisiä,
joten turvallisuus on hyvin tärkeää.
Siksi alueelle ei saa tuoda mitään
aineita eikä esineitä, jotka voivat
vaarantaa turvallisuutta.

Kielletyt aineet ja esineet

  • alkoholi
  • huumeet
  • tyhjät alkoholipullot
  • yli 1,5 litran kokoiset juomapullot ja läpinäkymättömät pullot
  • lasipullot ja -purkit
  • ampuma- ja teräaseet
  • muut vahingoittamiseen tarkoitetut välineet
  • monitoimityökalut
  • räjähteet ja ilotulitteet
  • laserosoittimet ja muut vastaavat esineet

Lisäksi kiellettyjä ovat

  • sateenvarjot, koska ne haittaavat näkyvyyttä
  • selfietikut
  • kameran jalustat
  • retkeilytuolit
  • lastenrattaat ja -vaunut

Festivaalialueen porteilla on turvatarkastus.
Sen avulla järjestäjät valvovat,
että kukaan ei tuo alueelle
kiellettyjä aineita tai esineitä.

 

ENSIAPU

Festivaalialueella on ensiaputeltta.
Tarkista etukäteen kartasta,
missä se on.

Teltasta saa apua haavoihin
ja muihin pieniin vaivoihin.
Siellä on myös lääkintä- ja
lääkäripalvelut.

Camp Provinssissa on myös ensiapupiste.

Ensiapu festivaalialueen ulkopuolella:
Y-talo, Koskenalantie 18, 60220 Seinäjoki (kartta)

Päivystysapu 24h / Seinäjoen keskussairaala
p. 06 116117

 

KORVATULPAT

Suojaa kuulosi!
Ota mukaan korvatulpat
ja käytä niitä.

Voit ostaa korvatulppia
myös festivaalialueelta.

 

CROWD SURFING

Crowd surfing tarkoittaa
esimerkiksi sitä,
että ihminen heittäytyy
yleisön käsien päälle.

Crowd surfing on kiellettyä.

 

NARIKAT

Et ehkä tarvitse kaikkia vaatteita
tai muita tavaroita festivaalialueella.
Voit jättää kaiken ylimääräisen narikkaan.
Jätä sinne myös alkoholijuomat.

Narikat ovat auki silloin,
kun festivaalialue on auki.
Muista, että narikka ei vastaa
sinne jätetyistä tavaroista.

Saat tavarasi takaisin narikasta
vain narikkalappua vastaan.
Pidä narikkalapusta huolta.

 

LÖYTÖTAVARAT

Joskus ihmiset hukkaavat
tavaroitaan isoissa tapahtumissa.
Jos löydät jonkun tavaran,
vie se löytötavarapisteeseen.
Se on narikan yhteydessä.

Jos kadotat itse jotakin tärkeää,
tiedustele sitä narikasta.
Ehkä joku on palauttanut sen sinne.

Narikka on auki samaan aikaan
kuin festivaalialue.
Lisäksi se on auki vielä
sunnuntaina 30.6. kello 10 – 14.

Sen jälkeen arvotavarat viedään
Seinäjoen poliisiasemalle.
Arvotavaraa ovat esimerkiksi
puhelimet, avaimet ja lompakot.

Muita tavaroita Provinssi säilyttää
noin viikon.
Sitten ne viedään kierrätykseen.

 

Yhteystietoja
Seinäjoen poliisiasema / löytötavarat
puhelin 02 9541 5713

Pohjanmaan poliisiasema / löytötavarat (ma – pe kello 8 – 16:15)
puhelin 0295 415 517.

Huolehti tavaroistasi!
Älä jätä arvotavaroitasi telttaan,
äläkä mitään muutakaan tärkeää.
Alueella voi liikkua
varkaita ja näpistelijöitä.

Jos huomaat, että naapurin telttaan
on pyrkimässä outoja kulkijoita,
pysäytä heidät, jos mahdollista.

 

ESTEETTÖMYYS

Festivaalialueella on inva-vessoja,
ja lavojen yhteydessä on katsomokorokkeet.
Festivaalialueen maasto on
pääosin tasaista hiekkakenttää,
ja kulkureitit ovat tasaisia hiekkateitä.

Erityisryhmiin kuuluva henkilö tarvitsee
samanlaisen lipun kuin muutkin.
Sen sijaan avustaja pääsee
hänen mukanaan alueelle ilmaiseksi.
Avustaja ei saa omaa lippua.

Ota mukaan todistus avustajan tarpeesta.
Todistus voi olla esimerkiksi Vammaiskortti tai Ystävänkortti.

Vastaamme mielellämme kaikkiin
esteettömyyttä koskeviin kysymyksiin.

Lähetä kysymys osoitteeseen
[email protected],
niin palaamme asiaan!

 

TASA-ARVO

Provinssissa kukaan ei saa
syrjiä eikä häiritä ketään
esimerkiksi sukupuolen,
sukupuolisen suuntautumisen,
vammaisuuden,
etnisen taustan tai ihonvärin perusteella.
Kaikki ovat tervetulleita omana itsenään.

Jos sinua tai läheistäsi syrjitään
tai kohdellaan muuten kaltoin,
kerro siitä heti järjestyksenvalvojalle.

Kunnioita jokaista festivaalin osallistujaa,
ja kohtele häntä yhtä hyvin kuin toivot,
että muut kohtelevat sinua.

 

YMPÄRISTÖ JA KIERRÄTYS

Provinssissa lajitellaan
ja kierrätetään kaikki jätteet.
Saat neuvoja ja ohjeita
Green Teamin jäseniltä
eli kierrätysneuvojilta
ja Provinssin siivoustiimiltä.

Löydät neuvojia festivaalialueelta
ruokamyyntipaikkojen läheltä
sekä leirintäalueelta Camp Provinssista.

Kysy rohkeasti neuvoa,
Green Team ja siivoustiimi opastaa mielellään!

 

WC ELI VESSAT

Festarialueella on useita
invavessoja ja tavallisia vessoja
Älä pissaa pusikoihin tai jokeen!

 

VALOKUVAAMINEN

Valokuvaaminen alueella on
erittäin sallittua!
Voit tuoda festivaalialueelle
kännykkäkameran, pokkarin
tai järjestelmäkameran.
Kameran jalustaa et kuitenkaan saa
tuoda festivaalialueelle.

Kun valokuvaat, ole huomaavainen
ja kunnioita muiden yksityisyyttä.

Joillakin esiintyjillä voi olla
omia sääntöjä valokuvauksesta.
Voi esimerkiksi olla niin,
että jotakuta esiintyjää ei saa kuvata.

Järjestyksenvalvojat tietävät,
millaisia sääntöjä esiintyjillä on.
Kysy heiltä tarkempia tietoja,
ja noudata heidän ohjeitaan.

Esiintyjien keikkoja ei saa
kuvata videolle ilman kirjallista lupaa.
Lupa pitää saada esiintyjältä
tai hänen edustajaltaan.

Muista hashtag #provinssi.
Voit käyttää tätä hashtagia,
kun laitat festarikuvia
sosiaaliseen mediaan.

 

PS. NAUTI TÖRNÄVÄN HIENOSTA ALUEESTA!

Alue on valtakunnallisesti merkittävä
kulttuuriympäristö, ja luonnonkaunis
vehreä puisto.

Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi tältä sivulta,
voit lähettää meille sähköpostia
osoitteeseen [email protected]

Autamme mielellämme!

 

Kuja ja ihmisiä Provinssissa
Mika Rinta-Porkkunen